۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

استفاده از تلفن همراه براي پوست زيانبخش است

محققان ايتاليايي در تازه ترين يافته هاي خود درباره زيان هاي استفاده از تلفن همراه به نتايج جديدي دست يافته اند که بر اساس ان استفاده از اين وسيله ارتباطي اثر زيان بخش روي پوست افراد دارد.

هنوز بطور کامل ضرر نداشتن استفاده از تلفن همراه و بطور کلي امواج الکترومغناطيسي براي سلامت انسان ها مشخص نشده است. اما جامعه پزشکي و جراحي ايتاليا در اين زمينه به نتايجي دست يافته است که براساس انها برخي از بيماريها از جمله بيماري هاي پوستي بخاطر استفاده از تلفن همراه بوجود مي ايد.
بر همين اساس به نظر مي رسد نيکل و کروم استفاده شده در بخش هاي مختلف فلزي تلفن همراه براي اعضاي بدن ما خطرناک است و باعث بروز بيماريهاي پوستي بويژه در مناطقي از بدن که بطور معمول در تماس با تلفن همراه يعني صورت و گوش هستند، مي شود.

به نوشته روزنامه ايتاليايي زبان لااستامپا، ‌ده هزار نفر از مردم ايتاليا از بيماريهاي پوستي ناشي از استفاده از تلفن همراه رنج مي برند که علت اصلي ان وجود نيکل و يا در برخي از موارد کروم در مواد سازنده تلفن هاي همراه است. در همين زمينه پزشکان ياد اور شدند اين بيماري ها بين جوانان هجده و سي و پنج سال که مدت زمان طولاني يعني بيش از يک تا يک و نيم ساعت در هر روز را به استفاده از تلفن همراه اختصاص مي دهند،‌ شيوع بيشتري دارد.

بر اساس تازه ترين تحقيقات بعمل امده، در امريکا از هر دو تلفن همراه يک دستگاه از ان داراي نيکل در اطراف صفحه نمايش و دگمه هاي ان است. در اروپا نيز بر خلاف قوانين و مقررات اتحاديه اروپا درخصوص استفاده کمتر از نيکل در برخي از توليدات،‌ با وجود اين قوانيني خاص براي محدوديت استفاده از نيکل در ساخت تلفن هاي همراه که در طي روز بيش از هر وسيله ديگري در تماس با پوست هستند،‌ وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر