۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

با مصرف زرد الو پوستی جوان داشته باشید

مصرف زردآلو باعث جوان شدن پوست مي‌شود

مرتضي صفوي متخصص تغذيه:

زردآلو به دليل داشتن بتاكاروتن از اشعه ماوراءبنفش محافظت مي‌كند و بتاكاروتن مثل يك پوست طبيعي از داخل اثر مي‌كند.

زردآلو سرشار از ويتامينA است كه به رشد اطفال كمك كرده و باعث تقويت قوه بينايي آنها مي‌شود.

در بين سبزيجات، هويج بيشترين مقدار بتاكاروتن را دارد و دربين ميوه‌ها ، زردآلو سرشار از بتاكاروتن است و هيچ ميوه ديگري به اين اندازه داراي بتاكاروتن نيست. بتاكاروتن از دسته كاروتنوئيدها و پيش ساز ويتامين A دربدن است و همچنين به عنوان يك آنتي اكسيدان بدن را از صدمات راديكال‌هاي آزاد حفظ مي‌كند كه تعداد زيادي كاروتنوئيدهاي ديگر مثل كورستين ومقادير زيادي اسيد ساليسيليك در زردآلو وجود دارد و اين مواد متعلق به گروه بزرگي از مواد بيواكتيو هستند كه مي‌توانند از مواد غذايي، مواد درماني بسازند و غشاء مخاطي را نوسازي بكنند.

بتاكاروتن موجود در زرد آلو مانع پينه بستن و خشك شدن پوست مي‌شود كه وقتي پوست بدن پوسته پوسته شده و سفيد يا خاكستري رنگ مي‌شود نشانه كمبود بتاكاروتن است.

در تابستان مقدار كاروتن محافظ موجود در پوست كم مي‌شود و اگر اشعه ماوراء بنفش شديدتر باشد، به همان نسبت كاروتن بيشتري در بدن مصرف مي‌شود كه بتاكاروتن در بدن يك پوشش محافظ در مقابل راديكال‌هاي آزاد به وجود مي‌آورد.

نور آفتاب، نيكوتين سيگار، استرس و مواد مضر سبب توليد راديكال‌هاي آزاد خطرناك در بدن مي‌شوند. بتاكاروتن اين توانايي مقابله با اين راديكال‌ها را دارد و انرژي تخريبي آنها را كم كند و كاروتن موجود در پوست به عنوان يك محافظ درمقابل اشعه ماوراء بنفش عمل مي‌كند.

روغن هسته زردآلو ملين معده و نرم كننده است و ريختن چند قطره از آن در گوش باعث تسكين درد مي‌شود.

جوشانده برگ درخت خشك زرد آلو كرم معده (يك نوع انگل ) را از بين مي‌برد و ادرار را زياد مي‌كند و شكوفه درخت آن ضد خونريزي است و اگر جوشانده‌اي از آن تهيه كرده و چند قطره در بيني مبتلايان به خون دماغ بچكانيد خونريزي قطع مي‌شود.

فارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر