۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

دانستنیهایی در مورد شیرپاکن

شير پاك‌كن‌ها از قديمي ‌ترين محصولات پاك‌كننده آرايش هستند

پودر‌ها و ساير مواد آرايشي، پوست را كثيف كرده و منافذ آن را مسدود مي‌كنند و ما مجبور هستيم به دفعات آنها را پاك كنيم. آب و صابون به تنهايي براي بيرون آوردن اين ذرات كافي نيست بلكه بايد موادي به كار ببريم مانند اجسام چرب كه به زور، مواد رنگي اين پودر‌ها و جرم‌هاي پوست را بگيرند و آنها را بيرون بكشند و در نهايت باعث جذب بهتر اكسيژن توسط پوست شوند.

به اين فرآورده‌ها، روغن‌هاي پاك‌كننده يا شير زيبايي مي‌گويند كه در آنها مواد چربي كم و سبكي وجود دارد و براي پاك كردن روزانه پوست به كار مي‌ رود.

شيرپاك ‌كن ‌ها از قديمي‌ترين محصولات پاك ‌كننده هستند كه بيشتر به فرم روغن در آب استفاده مي ‌شوند و روغن آن ها نيز از نوع پارافين انتخاب مي‌گردد.

حدود 70 درصد وزن اين فرآورده‌ها از آب و 30 درصد آن روغن مي ‌باشد. امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستيكي، اين لوسيون‌ها در حد وسيعي توليد شده‌اند. ساخت آنها آسان بوده، به كرم‌هاي پاك‌كننده از نظر مصرف برتري دارند و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه هستند. ميزان اسيديته اين فرآورده‌ها همخواني زيادي با اسيديته پوست داشته و محصولات خوبي از نظر آسيب نرساندن به پوست محسوب مي‌گردند. از اين مواد مي ‌توان به عنوان پاك ‌كننده‌هاي آرايشي و يا برطرف كننده آلاينده‌هاي صورت استفاده كرد.
صابون كافي نيست

استفاده از صابون‌ها به عنوان پاك كننده سطحي بسيار رايج است و بسياري از خانم‌ها صابون‌ها را به عنوان يكي از پاك كننده‌هاي مناسب مي‌دانند، غافل از اينكه صابون پاك كننده چندان مناسبي نيست و داراي معايب فراواني است

معایب صابون پاک کننده


  • نياز به آب
  • زدودن بيش از حد چربي از سطح پوست
  • ايجاد خشكي و كشيدگي در پوست
  • قليايي نمودن پوست (اين مساله باعث جداسازي سلول‌هاي لايه‌هاي خارجي پوست از سلول‌هاي مجاور مي‌شود.)

در هر حال از صابون‌ها و ساير دترژانت‌هاي معمولي براي شستشوي پوست استفاده نكنيد حتي آب معمولي نيز در اثر شستشوي بي ‌رويه مي ‌تواند باعث خشكي پوست شود. بيش از 1 تا 2 بار در روز صورت خود را نشوييد و حتماً بعد از شستشو از مرطوب كننده مناسب استفاده كنيد.

اثر رواني كف و فوم‌ها و پاك‌كننده‌هاي كف كننده

در نظر بسياري از ما ميزان پاك كنندگي محصولات با ميزان كف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتي را كه با كف همراه نباشند جزو پاك كننده‌ها محسوب نمي‌ كنيم. براي ارضاي اين حس رواني لابراتورهاي آرايشي بهداشتي فوم‌هاي پاك كننده را به بازار ارايه نموده‌اند.

اين فرآورده‌ها براي پاكسازي پوست به آب نياز دارند و در تماس با آب كف مي‌ كنند. اين محصولات برخلاف صابون‌ها حالت قليايي نداشته و پوست را خشك نمي‌ كنند و ضمن پاكسازي كامل پوست، لايه محافظ سطح پوست را حفظ مي‌ كنند. اين فرآورده‌ها داراي دو فاز حلال در چربي و حلال در آب هستند كه فاز حلال در چربي آن تمام ذرات خارجي مواد آرايشي و رسوبات ناشي از آلودگي‌هاي محيطي را در خود حل مي‌كند و فاز حلال در آب آن، شسته شدن اين رسوبات را از سطح پوست تسهيل مي‌نمايد و به اين ترتيب مانع از مسدود شدن روزنه‌هاي پوست شده و از آلودگي و عفونت پوست جلوگيري مي‌كند.
نحوه ي استفاده از شيرپاك كن

نحوه استفاده از اين فرآورده‌ها به صورت زدن آنها روي نوك انگشت و سپس ماليدن آن روي صورت به شكل دواير متحدالمركز( يا مارپيچي از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملايم مي‌باشد كه در صورت احتياج به تكرار عمل فوق دوباره به همان شكل تكرار مي‌شود.

كار پاكسازي به اتمام نمي‌رسد مگر مواد زايد قابل شستشو ايجاد شده به دنبال استفاده از شير پاك كن‌ها با تونيك يا آب ولرم از روي صورت برداشته شوند.
پس از پاك ‌كردن آرايش بخوانيد

_ فراموش نكنيد بهتر است يك پاك كننده آرايش خوب تهيه كنيد. اين از آن مواردي است كه خرج كردن پول بيشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارك‌هاي معروف تجاري لوازم آرايش به طور معمول پاك كننده‌هاي خوبي نيز به بازار عرضه مي‌كنند.

_ براي پاك كردن آرايش چشم، از مواد پاك كننده آرايش كه ويژه چشم است، استفاده كنيد. چشمان شما بسيار حساس‌اند و نياز به مراقبت بيشتري دارند.

_ آرايش صورت شما مانند كرم‌پودر و رژ لب به راحتي به وسيله پاك كننده‌هاي آرايشي كه پايه آبي دارند، از روي پوست‌تان پاك مي‌شوند ولي آرايش چشم مثل سرمه، ريمل و خط چشم نياز به مواد پاك كننده قوي‌تري دارند. اين مواد پاك كننده بايد پايه روغني داشته باشند تا اين مواد آرايشي سمج را از چشمان شما پاك كنند.

_ براي پاك كردن آرايش چشمانتان، از حركات ملايم‌تر دستتان روي پوست اطراف چشم استفاده كنيد چون پوست اين نواحي بسيار حساس است و امكان آسيب ديدن و چروك خوردن آن زياد است.

_ ئبراي پاك كردن آرايش يك تكه پنبه يا پد پنبه‌اي را به مواد پاك كننده آغشته كنيد و روي پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشيد. در صورتي كه با اين روش، آرايش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك كننده را در چند جاي صورتتان بگذاريد، سپس با يك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش كنيد. با اين روش حتي مواد آرايشي نفوذ كرده به منافذ پوست‌تان نيز خارج مي‌شوند.

_ در صورتي كه اصلا آرايش نمي‌كنيد، لازم است شما هم در پايان روز، صورتتان را با يك پاك كننده ملايم تميز كنيد تا بقاياي گرد و غبار و آلودگي‌هاي هوا از روي سطح پوست شما پاك شوند. اين روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگيري مي‌كند. تميزكردن منظم پوست آن را براق و سالم مي‌كند.

_ پاك‌كننده‌هايي را كه در آن الكل به كار رفته است، خريداري نكنيد. اين پاك كننده‌ها گرچه باعث مي‌شوند در سطح پوست‌تان احساس تازگي كنيد ولي در طولاني مدت موجب خشكي پوست شما مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر